torsdag 10 april 2014

Jag kan tydligen virka också!


Den här fick jag hjälp att göra i tisdagskväll. En skallra som fick en av kattens leksaker invirkad så att den till och med skallrar. Vi får se om den blir lite rolig, han gillar ju saker som låter än så länge.

Visst, den är inte så komplicerad, men jag har ändå både ökat och minskat och bytt färger och lyckats göra en magisk ring, inte dåligt för ett första projekt.

Nu blir det till att leta upp andra mönster ock köra vidare på virkning också.

Med sockutmaningen så såg det ut så här igår kväll;




Som sagt, de kommer att bli helt galna! Men garnet är fantastiskt mjukt och just nu vill jag inte sticka med något annat alls. Så de har växt lite sen jag tog bilderna. Snart dags för den speciella hälen och sen är det inte mycket kvar.

/J

2 kommentarer:

  1. Fick du inte en liten virkbok av mig för ett tag sen?
    /Ti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, den är inte testad än, men det kommer nog! :)

      Radera