måndag 28 april 2014

Dubbelstickning med VisaLisa

En solig vårdag i slutet av april, eller ja, igår alltså, så var jag på dubbelstickningskurs med VisaLisa. Det var så roligt! Få sitta en hel dag och bara nörda med stickning, lära sig en ny teknik och få lov att tillbringa lite tid med Lisa och andra stickvänner som jag träffade på där.



Jag har inte varit på SVs lokaler, Redbergsskolan tidigare. En väldigt charmig lokal, tyckte jag. Sen satt jag mitt framför det öppna fönstret så jag kanske inte kan säga något om luften i lokalen. För min del var lokalen jättebra.

Sen kommer vi till Lisa, en sån underbar inspirerande lärare. Jag kanske hade lite fördel för hon och jag verkade tänka på samma sätt. Vi hade samma grepp vid flerfärgsstickning och hade samma "behov" av att spinna iväg lite väl långt redan efter en instruktion.

I början så sa Lisa att det var tur att hon inte träffade på sig själv så ofta när hon höll kurs, men jag kände mig lite så som hon beskrev. När man hade fått en instruktion så var det dags att testa på nästa och kanske inte alltid vänta in den kommande instruktionen.
Jag var till och med så hemsk att jag plockade fram min stickning som jag hade med mig så projekt på vagnen och bussen. Så satt jag och stickade lite strumpa inemellan och ibland även för att rensa huvudet.


Tråkiga kursbilder och jag tog inte ens kort på den konstiga mudden som vi gjorde. Däremot så gillade jag verkligen garnet som jag dubbelstickade i, Donegal tweed. Lite ifrån Tant Kofta och lite från Magasin Duett. Det kommer bli ett första "riktigt" projekt med just tweeden, fast i något tunnare stickor, 3,5 mm var lite stort.

En mycket bra dag!

/J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar