onsdag 16 november 2011

Chokladkaka med banan och valnötter

Länge har vi haft övermogna bananer liggandes hemma, sånna som bara ingen äter. I helgen tänkte jag att jag skulle göra en banankaka, men när jag kom på att alla mina sockerkaksformar är kvar på scout så gick den idéen i stöpet. Sen igår så kläcktes en idé om att det måste gå att göra muffins istället. Sagt och gjort, jag blandade till en smet med massa kakao och yoghurt istället för mjölk. Men när det var dags att ta fram muffinsformarna så fanns de ingenstans...

I det läget är det ju lite sent att ångra sig och inte göra någon kaka, istället så smörade jag en pajform och hällde i smeten där istället. Sen stack jag ner bananskivor och strödde över hackad choklad och lite valnötter.




Kakan åts med stort nöje efter middagen och den jämfördes med Ben&Jerry-glass. Något som jag tog som ett väldigt bra betyg. 

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar