onsdag 16 oktober 2013

På samma gång



Har ni tänkt på vilka fina mattor som finns utlagda utomhus nu? Färgglada, mjuka och prasslande! Varje gång som jag nu får gå igenom löv utspridda på trottoaren som känner jag mig glad. Kanske glad för att jag kan vara ute och se allt det här fina, kanske glad för att jag egentligen vill springa runt och sparka i alla löv.



Jag hoppas att jag kommer ihåg vilken fantastisk höst det är sen i januari/februari när jag helst bara vill krypa in och gömma mig under en filt.

Nu till några andra funderingar som började ramla runt i mitt huvud när jag var på väg till jobbet efter en lite jobbig natt.
Jag började med att fundera över bloggen och det faktum att jag nu fått över 10000 besök här! Otroligt trevligt, tack alla som läser!
Sen vände jag vidare till att en del jobbar med att blogga och har skapat sig sitt eget arbete kring bloggandet. Efter den tanken så vände jag tvärt runt och funderade på hur det skulle vara att blogga om mitt jobb. Var inte oroliga, bloggen kommer inte ändra karaktär ifrån stickningen! För det jag kom fram till var att det blir nog lätt en väldigt tråkig blogg, men jag ska testa på ett kort inlägg.

Tisdag 15/10
Idag på jobbet har jag; mailat om försäkringsärenden - inget spännande att rapportera, vi är inte helt överrens men mycket mer går inte att säga.
Jag har kollat upp besiktningar och försökt få saker till verkstaden i rätt tid. Det är en utmaning varje dag, idag gick det lite bättre än andra dagar.
Och jag har inte bråkat med någon av våra åkare idag! Stort framsteg ifrån igår! Kan bero på att jag inte pratade med just den åkaren idag...
That's about it.

Idag kommer dagen se ungefär likadan ut, förhoppningsvis slipper jag bråka med någon idag också.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar