fredag 25 oktober 2013

Bakom molnen finns solen

Usch! Säger jag om idag. Usch för att jag på mindre än en timme fick två dödsbesked. Ingen nära, nära, men tillräckligt nära för att det känns obehagligt.

Jag känner att benen blev helt undanryckta för mig och jag har svårt att hitta fotfäste. Att då sitta på jobbet och inte lyckas vara speciellt produktiv är inte så bra heller. Så jag tänkte att ett litet inlägg här kanske kan rensa tankarna och få tillbaka mig på banan igen.

Så jag låter tankarna vandra till den lilla solstrålen där hemma.
 




Iförrgår så skaffade vi en ny vagn till honom. Den testades igår och den verkar bli godkänd. Både från vår sida och ifrån Theo. Han satt så nöjd och tittade på allt. Nackdelen är att den bara är framåtvänd, men samtidigt så kommer han väl snart bara vilja åka så. På promenader så vill han gärna sitta framåtvänd och titta på allt, men om han är med och handlar så vill han gärna ha kontakt med oss fortfarande.

Ser ni vad han har på sig där långt inne i vagnen? Den fina stickade åkpåsen som jag gjorde under förra hösten.



Stickad i Sandnes Smart med ett mönster ifrån Sandnes (modell 11-0602), köpt på Knittingroom.se. Detta var mitt första steek-projekt, även om jag inte vågade klippa själv. När jag stickat allt färdigt lämnade jag glatt över det till min kära mor, som sydde på symaskin och sen satte saxen till stickningen och klippte. Det gick bra och sen var det lite pill med att plocka upp knäppkanter och sy fast ärmarna. Nu efter att jag "vet" att det går att göra så kanske, kanske det är något som jag vågar göra själv. Dock inte med ett superwashgarn som det här var utan vanlig hederlig ull med lite grepp i.
 
Nu så, nu är det snart helg! En helg som firas med födelsedagskalas idagarna två för fina A!
/J 

1 kommentar: