fredag 18 oktober 2013

FO Födelsedagspaket

Snart är det ett paket på väg med specialleverans till Linköping. Ett försenat födelsedagspaket som faktiskt legat klart en stund och väntat på leverans.


Önskningen kom på födelsedagen och nu en månad senare kommer paketet. Stickat i fluffigt angoragarn som kommer värma skönt! Passar perfekt nu när kylan kommer.


Här ser man de lite tydligare, även om jag har fäst trådarna på dem nu också. Pomatomos-mönstret blev väldigt snyggt i det här garnet också, även om jag inte hade valt det i första hand att sticka i.

Dessa blev stickade två samtidigt på MagicLoop för jag visste inte hur mycket garn som skulle gå åt. Nu visar det sig att jag ändå har garn kvar så, något litet till går det att göra. Jag rekommenderar inte att göra Pomatomos med två samtidigt på MagicLoop, det är lite väl trixigt när man ska flytta över maskor mellan stickorna.

Nu så blir det snart helgfirande med äppelplockning på schemat. Vårt fina äppelträd har redan gett oss massor med äpplen i höst och nu får vi nog passa på att plocka de sista innan frosten kommer.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar