måndag 27 maj 2013

When knitting attacks!

Jag antar att jag har lyssnat lite för mycket på Knitmore Girls podcast när det enda jag tänker på när jag behöver repa upp min stickning är deras segment om när stickningen attackerar. Jag suckar lite och önskar på sätt och vis att jag kunde dela mitt misstag med dem.

Jag stickar alltså en ColorAffection ifrån Veera Välimäki. Den är fantastiskt fin! Och bara rätstickning. Jag har repat upp två (två!) gånger nu. Inte på grund av mönstret, det är jätte tydligt. Bara på grund av att jag är klantig.

Första gången var för att jag inte läste ordentligt vid kortraderna och vändningarna. Och andra gången har jag helt enkelt bara missat några maskor. Än har den inte hamnat i skämshögen, men jag har stickat mer på strumpan som jag har igång samtidigt.

Jag tycker dessutom att det är konstigt att jag klarade av Solution av Kamilla Svanlund utan att behöva göra om, men bara rätstickning och det går galet. Jaja, lite till att backa, sen går det framåt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar