lördag 18 maj 2013

Varmt, varmt, varmt

De senaste dagarna har det varit så varmt att jag hade kunnat smälta bort. Jag är mycket varmare än vanligt plus att T tycker att det är bäst att bli buren. Det blir överdrivet varmt. Konstigt nog verkar inte T störa sig nämnvärt på värmen. Han är lika pigg och glad som vanligt de stunder som han ligger själv och sparkar i sitt babygym. Det är först när det blir sovdags som det blir gnälligt. Då är det bara famnen som gäller och det är varmt.

Det tråkigaste med att det är så varmt är att det inte går att sticka, mina händer är för kletiga. Det låter vidrigt, men så är det. Det hade alldeles säkert gått att sticka utomhus, men i kombination med värmen så bjuds det även på blåst. Vind som sveper på alla håll och gör det omöjligt att hitta lä så att T kan vara ute.

Fast det är kanske tur att jag bara vistas ute under korta perioder, jag blir ju ändå röd som en kokt kräfta. Även i skuggan. Alltså har T och jag mest suttit inne och tyckt att det är varmt...

När T inte ligger och fäktar i sitt babygym så övar han på att stärka sina nackmuskler. Det går bättre för varje dag. Bäst gick det när man kunde titta ut över hela gräsmattan, det var mycket nytt att ta in då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar