tisdag 21 maj 2013

Vad gör man med ett nystan Bambu/Bomullsgarn?

I garnbytet hos StickaMera fick jag ett nystan av Novitas Bambu i härligt ljusblått. Genast började funderingarna, vad ska jag hitta på av det? Jag ville inte göra disktrasor av det, som så många verkar göra när de får tag i Bambugarn. Så kom jag på T behöver en ny mössa!
Mönstret Aviatrix har jag haft som favorit på Ravelry länge. Jag tycker att den är fantastiskt söt och annorlunda. Fastän mönstret verkligen säger till en att använda ett ullgarn så tänkte jag att det skulle vara en perfekt ihopmatchning. Jag hade rätt.
Mössan passar perfekt och den känns lite svalare än de trikåmössor som vi har som passar nu. På plus finns även att den var lätt att sticka och att mönstret kommer i många olika storlekar och garntjocklekar. Jag tror att denna kommer bli en favorit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar