torsdag 22 mars 2012

Trädgårdsframsteg

Jag har fått lite inspiration ifrån en annan bloggare om att skriva en trädgårdsbok. Lite info om vad man har sått när och vad det är man hittar på i trädgården.



Boken fick jag i present av en av mina systrar för ett tag sen och jag tyckte den passade så fantastiskt bra som trädgårdsbok.

I boken står det bland annat att jag nu har skolat om paprikorna och tomaterna, att vi har skördat de första ärtskotten (mycket gott och superlätt att göra!) och att jag har passat på att köpa lite mer till trädgården.


Persilja och två sorters basilika bler sådda under helgen. Persilja är ju tydligen inte det lättaste att få att gro, men jag får ge det ett försök. Sen mixade jag båda basilikasorterna i samma kruka, kan bli en härlig färgkombination!



Lite morötter och salladslök som ska sås på friland lite längre fram. Innan jag kan göra det så ska det byggas två stycken odlingsbänkar, eller en lite längre. Det är inte helt bestämt än utan det är något som håller på att ta form.



Och till sist, solros och luktärt. Det finns nästan bara en rabatt kring huset och jag vet inte riktigt vad som finns i den än... Lite lavendel och tulpaner har jag kunnat urskilja, men resten får vänta tills det är mer ovan marken. Hur som så vill jag ha både solroser och luktärt i min trädgård, och slingerkrasse, så jag får helt enkelt hitta en plats till dem.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar