söndag 18 mars 2012

En grådassig dag med mycket avklarat



Trots att vädret har varit sådär idag, och igår för den delen, har vi lyckats får gjort väldigt mycket! Det har inhandlats staket, det har prisförfrågats på andra halvan av staketet, vi har handlat lite annat till huset hyllor och skruvar och annat småplock, vi har varit på restaurang och bakat bröd och planterat om krukor och massor med mer saker. Hela jag känner mig helt slut, kan tycka att jag är värd att få ta helg nu.

Igår firade A och jag års-dag. Vi firade genom att gå ut på Magnus och Magnus. Fantastiskt gott! Vi åt deras fyra rätters meny, förrätt med marulk och pilgrimsmussla, en till förrätt med carpacio och broccolipuré, huvudrätt med kalv och dessert med chokladkaka och nogatparfait. Om jag måste välja vad som var godast var det nog huvudrätten, men desserten var inte alls långt efter.


Berget har varit helt otroligt vackert och beständigt på något sätt idag. Mitt i allt det gråa så fick berget sig en helt annan grå och verkade nästan leva sitt eget liv, helt ovetande om att det var dimma runtikring. Jag gillar att berget får så många utryck och att jag varje gång jag tittar upp på det blir imponerad. Det är en bra utsikt att få direkt när man börjar sin promenad!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar