torsdag 8 mars 2012

Snö! Igen...

Det började lite igår och imorse låg det ungefär fyra centimeter vit, blöt snö utanför fönstret. I går tyckte jag att det var ganska mysigt med lite snö, promenaden var härlig och det gjorde liksom inte så mycket. Idag var jag inte riktigt lika imponerad... Det tar liksom emot när man ska ge sig ut i trafiken med alla som glömmer bort hur man ska bete sig bara för att det är vitt på marken. Tur att de pratar om åtta (!) plus grader redan till helgen.

Att promenaden var härlig igår kan ju bero på att jag hade tänt en brasa hemma och det var ganska varmt i vardagsrummet. Väldigt skönt med tanke på blåsten och snön! Jag är väldigt överlycklig över vår öppna spis och eldar mer än gärna i den. A tycker att det blir lite väl varmt när jag är i farten...


Nu till helgen blir det besök av Ted och Jessica. De kommer på lördag, så får vi se vad det blir att vi hittar på. A ska iväg och åka skidor i Värmland, så han är ju iallafall glad över att det snöat!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar