onsdag 25 september 2013

Pomatomus handledsvärmare



Någon gång i slutet av sommaren så köpte jag ett sockgarnspaket ifrån Garnkorgen.se, fantastiskt många fina garn! Fast det här tänkte jag flera gånger om på innan jag vågade ge mig på det. Jag brukar inte ha rosa på mig, det brukar inte passa. Visst, någon rosa t-shirt har jag hemma, men vad skulle jag göra med ett ljusrosa garn, dessutom med svarta fläckar! Till saken hör ju att garnet dessutom är Collinette Jitterbug, som jag hört så fina saker om och som jag ännu inte stickat i.

Nu när jag har stickat i det fantastiska garnet och i det underbara mönstet känner jag att jag bara vill fortsätta. Jag är fortfarande inte helt överrens med färgen, jag funderar på om man kan färga över? Eller lägga resten till stashen och låta det marinera? Eller det kanske är någon som är sugen på 63 g Colinette Jitterbug i färgen Mallow?



Det var mycket om garnet och färgen, lite om mönstret då. Som sagt så är det mönstret Pomatomus ifrån Knitty 2005. Det är egentligen ett sockmönster som jag har anpassat lite, jag la upp 48 maskor och stickade på stickor 3. Det blev väldigt bra! Mönstret var lagom intressant för att hela tiden få en att fundera på vad som skulle hända sen, men samtidigt så lätt att det gick att sticka på buss/spårvagn. Båda handledsvärmarna tog mig fyra dagar att göra klart!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar