torsdag 2 januari 2014

Nytt år, nya mål

Idag gör jag första dagen av heltidstjänst på jobbet. Det svider lite i hjärtat att veta att det kommer finnas dagar när jag inte hinner se Theo. Även om jag vet att han har det jättebra hemma med pappa A.

Självklart så kommer mina mål för året påverkas av detta, men jag hoppas ändå att jag ska kunna få ihop lika utmanande mål. Och ja, jag vill säga mål och inte nyårslöften.

Först ut; fortsätta att minska vår köttkonsumtion. Tänka igenom ännu mer vad det är vi äter där hemma och undvika slentrianinköpen av kött för att det är lätt att laga.

2014 ska dessutom bli året då jag återupptar min träning ordentligt. Den har gått på sparlåga alldeles för länge är det äntligen dags att ta tag i mig själv!
Jag och A gav varandra FitBit stegräknare i julklapp och med hjälp av dem så har jag redan kommit en bit på vägen med att hålla kolla på vardagsmotionen. Än så länge är det en liten tävling oss emellan och det sporrar oss till att röra oss mer.

Stickrelaterat så har jag som mål att ta mig ut på mer stickhelger, det är så fantastiskt roligt att träffa på andra och få nörda ner sig en hel helg med andra stickande människor!
Dessutom så ska 2014 bli året då jag lär mig dubbelstickning! Jag är inbokad på VisaLisas kurs i vår och nu hoppas jag verkligen att inget kommer emellan.

Målen sträcker sig även ut till trädgården där jag hoppas på att kunna odla ännu mer själva. Solvarma tomater och egenodlad gurka och nu har jag även köpt frön till bondbönor och lite lök och massa annat. Just nu har det börjat klia i fingrarna av att komma ut och gräva lite i jorden så jag hoppas att vintern kommer igång snart så att det kan bli vår snart!

Jag tror att det var alla mål som jag tänkt på än så länge och jag hoppas att jag kan titta tillbaka på dem om ett år och säga att jag har uppfyllt dem.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar