tisdag 17 december 2013

Blått, blått och blått


Vi har varit iväg över helgen, på en julmarknadsresa till Lübeck. Massvis med fint och det kommer (förhoppningsvis) mer bilder på resten. Något som jag kom på när jag satt där på hotellrummet på kvällen och tittade på när Theo sov och stickade lite var att mina tre pågående medtagna projekt var blåa. Även om ljuset gör att garnet i mitten ser lite lila ut.

Givetvis är det lite knepigt att se vad det är som jag stickar på. Inte för att det är hemligt utan för att allt skulle få plats i ljuset.
Då höll jag på med ett par strumpor till Theo, de första med häl som jag gör till honom. Spiralsockar har funkat bra tills nu, men nu så sliter han av sig dem på löpande band. Därför tänkte jag att det kanske funkar bättre med en häl på. Vi får se, jag har ju inte fäst trådarna än.
Sen finns det en sjal i finfint Filisilk ifrån Tant Kofta och med inspiration och kunskap ifrån Tant Kofta håller jag även på med en Kofta uppifrån-och-ner, den är den bortersta blåa. Koftan stickas i underbara Colinette Jitterbug, ett garn som ger mersmak.

Och nej, det blev inget garn shoppat. Den enda garnaffären vi gick förbi hade vi för bråttom för att hinna in i, tyvärr. Även om det finns någon där hemma som tycker att jag borde sticka upp lite av det jag har först. Förstår inte detta. :)

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar