måndag 9 januari 2012

Tillbaka igen

Jag är tillbaka i Göteborg igen och A har kommit hem efter att varit på kurs i nästan två veckor. Det var väldigt skönt att träffa honom igen, även om vardagen kom så väldigt fort efter. Jag har några dagars ledighet nu, det är skönt! Ska försöka mig på att rensa min garderod inför flytt... Det behövs, fast samtidigt inte något som jag direkt längtar efter.


Jag har ju redan rensat massor, även om det inte var i min garderob utan här i huset. Nu finns där ett antal flyttlådor som på något sätt ska kunna ta sig ner till Göteborg och in i det nya huset under februari. 

Även om jag är toksugen på huset här i Göteborg så vill jag inte gärna flytta ner sakerna därifrån. För det känns så hemma där, på något konstigt sätt. Det är svårt att förklara och det är inte många som förstår vad jag menar. På många sätt är det en dröm som inte är helt uppgiven än och som jag verkligen inte vill ge upp, samtidigt inser jag att det är en väldigt orealistisk dröm. Inte minst med A i mitt liv, för han ser det inte alls som jag gör. Kanske en dag, på något sätt, finns det en lösning.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar