fredag 30 december 2011

Utdelade julklappar


Långt om länge kommer ett litet inlägg om de julklappar som delades ut under julen. Det har inte varit riktigt så mycket tid som jag velat för att göra egengjorda klappar.



Min syster fick en mössa som hon önskat sig och själv valt mönster och färg. Mössa bjöd ju även på min första kabelstickning, inte så farligt som jag trodde, men lite pilligt var det ju. Den blev något kort och jag skulle nog förlängt mudden en centimeter eller så. Syster har nämligen lite mindre huvud än var mönstret sa, så jag stickade på mindre stickor, fast borde ju ändå längt den något.

Mönster; Hjärtemössa, mönstret var på norska så lite knepigt, men det gick.
Garn; Drops Merino
Stickor; nr 3


Sen blev även mobilfodralet färdigt till svärmor. Hon blev väldigt glad för det och mobilen hamnade där i direkt. Ni har ju sett hur det har växt fram här och här.



Mönster; improviserat
Garn; Marks och Kattens Eco Ull och lite restgarn.
Virknål; nr 4 (tror jag)

Dagen efter julklappsutdelningen så fick jag höra att sambons mormor också önskade sig ett mobilfodral. Det tog jag som ett väldigt gott betyg.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar