måndag 19 december 2011

Julstök

Så kom det äntligen, det lite kalla vädret. Igår var det kallt och klart på morgonen, till och med lite frost kvar på taken och i gräset. Man behöver inte torka hundar efter promenad och det är ett stort plus! Dessutom verkar mina leder gilla det kalla vädret bättre än det blåsiga.

Igår så fixades det med julskinka och två sorters julgodis och skurna pepparkakor. Jag är väldigt nöjd med skinkan, det är den första som jag kokt själv. Eller ja, jag ugnsbakade den... Godiset kom härifrån och härifrån. Jag har bara fått testa det senare och det var lika gott som när syster introducerade det för mig. De skurna pepparkakorna blev också bra, men den ena plåten var lite för länge i ugnen. Det är inte bra att försöka titta på film samtidigt som man bakar...

Nu återstår bara att skicka iväg julkorten, slå in paketen och kanske ta fram det sista julpyntet.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar