tisdag 20 maj 2014

Stickfestival i Höganäs

I helgen har jag varit på utflykt. Hela vägen till Höganäs bar det av.



I Höganäs hade Lenas Garn Stickfestival, på lördagen var det modevisning av nya modeller och på söndagen erbjöds det kurser och stickcafé.

Jag klämde på lite garn, köpte lite, pratade med trevliga stickorskor, guidade min mor in i garnets underbara värld och njöt av att vara där.

I påsen med hem fanns det fyra härvor Donegal Tweed ifrån Tant Kofta, två turkosa och två lila. Tanken är att de ska bli en Chubby Juggler av Eddys blogg.
Sen vann jag även första priset av utlottningen. Tolv nystan Cabaret av SMC i okragul. Jag har inte riktigt kommit på vad jag ska göra med tolv nystan bandgarn än så länge och okragul är inte min färg, men något kommer jag nog på. Plus att jag brukar ju verkligen inte vinna något alls, så lite roligt var det allt!

På söndagen så var det kurs med Ala Lindh, hennes Färgglatt och Ytligheter. Vi testade att blanda färger till olika slags ytmönster. Några a dem ändrade verkligen uttryck av att ha flera färger inblandade och några av dem blev tydligare.



Hela bordet var fullt med olika garn och sånt som vi kunde testa med. Min största provlapp syns i förgrunden, den var en sån som mönstret försvann ju fler färger som var inblandade.

En bra helg på det stora hela! Dessutom en hel del sticktid på tåget, men vad som jobbades på då kommer i ett annat inlägg.

/J

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar