torsdag 3 april 2014

Kvartalsavstämning


Det låter något det. Som att vi har blivit något slags stort företag där hemma, ett sånt som bara fokuserar på kvartalsrapporter. Så illa är det inte. Jag tänkte bara checka av mina mål som jag satte upp vid årsskiftet.

Fyra mål hade jag då.

1. Minska köttkonsumtionen hemma. Check. Det jobbar vi stenhårt på och har hittat en superbra vegetarisk kokbok, kika här på den. En av våra favoriter är den gratinerade linsgrytan, den syns på bilden här. Nu väntar ju bara utmaningen med grillsäsongen, kanske inte går lite lätt då.

2. Öka på min träning. Nja... Lite har hänt. Sen så var jag däckad i bihåleinflammation i nästan en månad och jag är knappt tillbaka efter det. Jag går väldigt mycket mer, men jag kan inte säga att jag har börjat träna på allvar.

3. Komma iväg på fler stickevent. Check. Den stora garnhelgen på Frilagret i Göteborg fick en påhälsning och snart är det kursdags och sen i sommar finns det fler saker inbokat. Så får vi se om jag vågar mig iväg på Unwind i Brighton...

4. Olda mer i trädgården. Vi kan väl säga att potentialen finns där och jag hoppas verkligen att jag lyckas dra runt det. Nu är siktet inställt på att jag måste ha lite mer yta för att få plats med allt ute och det finns fina planer för att bygga växthus (!). Det gillar jag skarpt!

Jag måste säga att just nu så känns det lovande. Lite förbättringspotential finns, men jag är definitivt på rätt väg!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar