måndag 24 mars 2014

Paket nummer två

Redan i torsdags så fick jag paket. Ett väldigt fint paket ifrån min Hemlis.

 

Två härvor blå-grått garn ifrån Morjärv Ullspinneri. Och min nya favoritchokladkaka! Den var så fantastisk god! Tack så jättemycket!



 


Färgen på garnet stämmer inte på bilderna. Så blir det när man tar bilder med mobilkamera sent på kvällen.

 

 
Hjärnan började direkt snurra med vad kan det här bli för något... Jag tror att jag har landat i att det blir en Wrapped in Leaves. Kanske... Eller någon annan sjal.
 
Det kan vara så att jag maskade av min kofta i helgen så att det bara är kvar att fästa lite trådar och sy fast knappar och så. Lite därför har jag tokinspiration just nu och vill lägga upp till allting samtidigt. Ändå har jag inte påbörjat något för att huvudet inte har klarat av att räkna när jag äntligen har kunnat sätta mig ner för att sticka.
 
Jag fick även frågan om det var något mönster på Ravelry som lockade lite mer än andra och jo... Det är klart att det finns. Jag har länge spanat in Rebecca Dangers monster och skulle vilja testa göra något. Kanske allra helst Basil the Boogie-Woogie Brontosaurus eller Daphne and Delilah eller Robbie the Radiant Robot. Det är bara den där monteringen som får mig att tveka. Samtidigt är de ju så fina!
 
/J 

1 kommentar: