fredag 28 februari 2014

Stickhyllan

Jag fick ju frågan om vilka stickböcker som jag har och de senaste året så har min stickhylla växt en del. Det gick ifrån en liten accesoarstickningsbok, Skönt Stickat, till att ha köpt tre tröjböcker de senaste månaderna, Fit to Flatter, Rhinebeck Sweater och The Knitters Handy Book of Topdown Sweaters.



Här är hela hyllan av de stickböcker som jag äger. Från vänster; Fit to Flatter, Vantar för alla årstider, Bonniers stora bok om stickning, The Rhinebeck Sweater, The Knitters Handy Book of Topdown Sweaters, Botanical Knits, Klassisk Stickning, Skönt Stickat, Virkade Amigurimis och Sticka Mössor, Vantar och Sockar. Sen finns det ett par häften ifrån tidningar och några lösa mönster också, men de är väl förvarade i mappar.
Fotot är från början ett Instagram-kort (där heter jag skoogjohanna) och nu när jag lagt upp det här så ser jag hur otydligt det är, hoppas att ni kan se något i alla fall.

En liten samling, en bra början. Det som jag mer och mer funderar över är olika typer av uppläggningar och avmaskningar och en sån bok önskar jag mig gärna.

Det var lite farligt att inventera i bokhyllan bara. Jag kommer ju på allt som jag vill göra i de fina böckerna jag har. Kanske blir dags att starta en ny stickning i helgen?

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar