söndag 20 januari 2013

Hur kan tiden gå så fort och så långsamt samtidigt?

Idag ägnade vi oss åt att rensa i lådor och förbereda inför bebis. Lite möbler som skulle flyttas på och saker rensades ut. Egentligen är det fel att säga att det var vi som gjorde... Jag flyttade saker ifrån en låda till en annan och sen blev jag mer eller mindre liggandes på soffan kämpandes mot illamående.
Just nu känns det allt lite hopplöst. Det är så lite tid kvar, en månad ungefär, och så mycket att göra. Hur ska det bli gjort? Jag tror ju inte att det är någon panik... Det känns som om att vi har saker så att vi klarar oss, men samtidigt så känns det inte klart.
Sen funderar jag också mycket på hur det känns att inte vara illamående, att äta något för att jag tycker det är gott och inte för att jag måste... Att kunna dricka vatten igen, oj vad jag längtar efter det! Nu för tiden är det juice, läsk, saft och Oboy som jag klarar av att dricka. Enligt mig så är det långt ifrån så gott som det kanske låter.
På illamåendet finns det i alla fall ett definitivt slut. Och slutet kommer närmre och närmre. Då börjar en helt annan vardag och den ser jag framemot.
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar