torsdag 12 april 2012

Förkylningstider

Det har varit en lång vecka, mestadels liggandes på soffan under en filt och varit förkyld. Klart att jag hunnit med att sticka lite och titta en del på serier. Påskfirandet fick bli lite annat än vad som var planerat och på hemmafronten stod det mesta still. 

Efter lugnet hemma kändes det som en väldigt tvär kontrast att komma till jobbet idag. Hela dagen i ett högt tempo med många underliga förfrågningar. Tror att alla har sparat på hög och bara väntat på att jag skulle sitta själv och lämna priser. Det är inte varje dag vi får frågan om Gotland, Öland, Sollentuna och Bremerhafen, ännu sällsyntare är det att få det på samma dag. 

Tim tyckte att han hade fått nog av mig och mitt soffliggande en dag och gjorde något som han vet att han inte får. Ett skutt och sen satt han i soffan och tittade uppfordrande på mig. Det är dags att gå ut nu, sa han med sin blick. Jag tog upp kameran och tog ett kort på honom istället.



/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar